Praca zarządcy nieruchomości jest wymagająca. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna cechować się nie tylko znajomością obowiązujących przepisów prawa, ale także posiadać wysokie zdolności organizacyjne i komunikacyjne. Zawód ten jest również bardzo stresujący z uwagi na wiele nieprzewidzianych losowych sytuacji. Jak zatem pokazać lokatorom, jak ciężko dla nich pracujemy, by docenili wysiłki?

Człowiek-orkiestra

Zarządca nieruchomości jest odpowiedzialny praktycznie za wszystko: począwszy od codziennego funkcjonowania nieruchomości po czuwanie nad stanem lokali i podnoszenie ich wartości rynkowej. Niektórzy doświadczeni zarządcy wykonują zadania również z zakresu zarządzania budżetem, księgowości, administracji infrastrukturą techniczną,
czy sprawowania nadzoru nad firmami serwisującymi budynek.

Praca zarządców jednak często jest niedoceniana. Co robić, by lokatorzy zauważyli wysiłki i wkład zarządców?

Bezpośredni kontakt z lokatorami

Ważny jest tutaj kontakt z lokatorami. Warto, spotykając ich na ulicy, czy w budynku, warto zaczepić ich i porozmawiać. Tematów do rozmów może być wiele: można pochwalić się podjętymi działaniami, inwestycjami, czy zapytać, czy nie ma żadnych problemów ze strony lokatorów, czy wszystko jest w porządku z zakresu administracji budynku. Dzięki takim rozmowom zarządca poznaje również bieżące potrzeby lokatorów.

Kontakt za pomocą Internetu

Kontakt za pomocą Internetu sprawdza się w przypadku zabieganych lokatorów, bądź młodych mieszkańców. Zapewnia on stały kontakt lokatorów z zarządcą, płynny przepływ informacji, a także jest miejscem, gdzie zawarte są wszystkie najważniejsze informacje dot. danej społeczności.

Przykładem takiej aplikacji jest SmartFM, która to pozwala na przechowywanie danych, wzorów ważnych dokumentów, rozliczeń, czy zgłoszeń, a także umożliwia dodawanie informacji o przetargach i ich rozstrzygnięciach. Optymalizuje to kontakt zarządcy z mieszkańcami.

Konsultacje

Konsultacje z kolei mają sprawić, by mieszkańcy nie czuli się pomijani przy dokonywaniu wyborów przez zarządcę. Dzięki nim lokatorzy czują, że zarządca liczy się z ich zdaniem, rozpatruje pewne sugestie. Mieszkańcy mogą być również źródłem innowacyjnych rozwiązań, na które zarządca samodzielnie, by nie wpadł. Mają oni bowiem świeży obraz na niektóre sprawy.

Wymierna praca

Kontakt z lokatorami, czy to osobiście, czy przez Internet niestety na niewiele się zdadzą, jeśli nie będą oni dostrzegać wyników pracy zarządcy. Dlatego w pierwszej kolejności zarządca powinien dbać o wykonywanie swoich podstawowych zadań dotyczących nieruchomości.

Categories:

Tags:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *